TRABANT FUTÓMŰ TUNING
Változtatásokat a féken, rugón, kerékfelfüggesztésen és a lökésgátlón szükséges elvégezni.
1. Fékberendezés A teljesítménynövelés elengedhetetlen követelménye a hatásos fékberendezés kialakítása. A Trabant első fék helyére a Wartburg 353-as duplex-féket építjük be. A szegecsek eltávolítása után a féktartó lemezt lehúzzuk a Trabant-keréklengőcsapágyháztól. A Wartburg féktartó lemez felerősítését 5mm-es imbusz csavarokkal végezzük. A csavarok biztosítását kontraanyával, vagy e célra készített biztosítólemezzel oldjuk meg. - Fúrás előtt célszerű a fékvezetékek beépítése úgy, hogy azok a kerékfékhengertől a keréklengőcspágyházon lévő féktartó lemezig érjenek. A féktartó lemezt úgy illesztjük a keréklengőcspágyházra, hogy a kerékfékhengerek vízszintesen helyezkedjenek el, a fékvezeték hosszától függően. - A Wartburg fékdob Trabant kerékagyon történő központosításához szükséges egy távtartó tárcsa esztergálása a Trabant fékdobból. A fékberendezés többi részei - hátsókerékfék, főfékhenger - változatlanok maradnak.
2. Negatív kerékdőlés Az első rugó végeit egy rugókováccsal mindkét oldalon 7mm-el befelé csavartatjuk. Az alsó felfüggesztéshez készítsünk az 5. rajz 1. ábra szerint két db. új külső vezetőkarcsapágyat, az eredetiek helyett. Ezekből a változtatásokból következik a jármű egyenes kifutásának biztosítására, hogy a kerékösszetartást -2±0 mm-re kell beállítani. A hátsó futóműnél eltávolítjuk a háromszögalakú vezetőkarra felcsavarozott szilentgumi rugótámaszt, ami a külső felfekvést szolgálja. Helyette a szilentgumi rugótámaszból nyert domború lemezt használjuk fel rugófelfekvéshez. Erre az acéllemezre egy rövid M8-as csavart heggesztünk, hogy a lemezt a vezetőkarhoz erősíthessük. Oldjuk a karosszéria közepén elhelyezkedő, rugófelerősítés közelében lévő, háromszögű vezetőkar rögzítését. A karosszéria fenéklemeze és a háromszögalakú vezetőkar felső profilgumija közé egy külön csészealátétet helyezünk. E változtatás miatt az eredeti rögzítő csavarok rövidnek bizonyulnak, ezért hosszabbra cseréljük azokat. A megváltozott hátsó futómű-felfüggesztésnél a felerősítő csavarok igénybevétele fokozottabb, ami megkívánja a sűrűbb ellenőrzést és utánhúzást.
3. Rugó Mindkét rugóköteg jó minőségű, nem fáradt anyag legyen. A rugó íveltségét csökkentenünk kell elöl 16 cm-re, hátul 14 cm-re. Ezáltal a jármű alacsonyabb fekvésű lesz, ezért ügyeljünk, hogy hasmagassága 10 cm alá ne kerüljön.
4. Lökésgátló A Trabant lökésgátlók helyett Moszkvics 412. típus Renak lökésgátlóját használnak. Ehhez az alsó felerősítéseket 12mm átmérőre kell felfúrni. Mivel az új lökésgátlók rövidebbek mint a Trabant lökésgátlók, a kerékrugózást határoló hevedereket megrövidítjük és duplán vesszük. Felső határolóként a lökésgátlóba gumiblokkot építünk. Ehhez a Skoda S100-as rugóhatároló gumit használjuk fel. Vastagabb végét 2,5cm-rel megrövidítjük / kúpos formájú / és hosszába átfúrjuk. Ezután levesszük a lökésgátló védőburkolatát, feltoljuk az előbbiekben leírt rugóhatároló gumit a lökésgátló rúdra, majd a védőburkolatot visszaszereljük. Ezek a gumik ütközőként szolgálnak, megakadályozzák kanyarban a felépítmény nagymértékű dőlését.
5. Bukócső Beépítése kötelező, kialakítását körültekintéssel végezzük el. Minden verseny előtt, gépátvételnél szigorúan ellenőrizzük. |